Po prostu tańcz!

02/10/2012 at 17:56

O tym, że w czasie ciąży warto dbać o aktywność fizyczną, nie muszę chyba nikogo przekonywać. Oprócz tych sytuacji, gdy ciąża jest zagrożona, tzn. nie przebiega fizjologicznie i lekarz zaleca spędzać ją na leżąco lub znacznie ograniczając ruch, ćwiczenia fizyczne, połączone z oddychaniem i relaksem, przynoszą wiele korzyści przygotowując ciało do zwiększonego wysiłku, jakim jest poród. Systematyczna gimnastyka poprawia ogólne samopoczucie, zmniejsza ociężałość i … można by tu naprawdę wiele wymieniać korzyści. Prawda jest jednak taka, że nie każdej z kobiet chce się ćwiczyć, dla niektórych niechęć ta jest trudna do przezwyciężania. Każda z nas jest inna i podczas gdy niektóre panie nie potrafią spędzić dnia bez aktywności fizycznej, dla innych to przykry obowiązek (bo wiadomo, że należałby, ale zawsze znajdzie się wymówka). Cóż wtedy począć?

Dzisiejszym wpisem chciałabym zainspirować cię do jednej z najprzyjemniejszej form aktywności fizycznej jaką jest taniec. Tu chyba już nie ma wymówek, bo niemal każdy lubi tańczyć i nawet jeśli uznaje, że nie umie, to chętnie porusza się w rytm muzyki kiedy np. nikt nie widzi 🙂 Nie trzeba znać jakiś specjalnych kroków czy układów tanecznych. Można zwyczajnie, tak jak się ma chęć. A efekty mogą być nieocenione. Taniec bowiem wzmacnia mięśnie brzucha, pośladków i grzbietu. To doskonałe przygotowanie do wysiłku z jakim przyjdzie ci się zmierzyć w czasie porodu. Pamiętaj jednak, że w niektórych sytuacjach, tak jak i inne formy aktywności ruchowej, tak i taniec może być przeciwwskazany. W razie wątpliwości zapytaj więc swojego lekarza, czy w twoim przypadku ćwiczenia są dozwolone.

Jeśli ciąża przebiega fizjologicznie lub gdy już lekarz wyraził zgodę na aktywność fizyczną …

Włącz muzykę, którą lubisz i po prostu tańcz!


.

.

.

.

I jeszcze mały show 🙂


.

Jestem ciekawa, która z mam najbardziej cię zainspirowana.

share