Karmienie piersią obniża ryzyko zawału serca
22 kwiecień 2009Karmienie piersią to także korzyść dla ciebie. Nie tylko z powodu wygody, ale i dlatego, że korzystnie wpływa na twoje zdrowie. Dziś w serwisie PAP ukazał się na ten temat artykuł, który opisuje badania na temat pozytywnego wpływu laktacji m.in na serce.
Zachęcam do lektury:
Karmienie piersią obniża ryzyko zawału serca
Im dłużej kobieta karmi piersią, tym bardziej obniża swoje ryzyko zawału serca i choroby sercowo-naczyniowej - informują naukowcy z USA na łamach pisma “Obstetrics & Gynecology”.
“Choroby serca są wiodącą przyczyną śmierci kobiet, tak więc bardzo ważna jest dla nas wiedza, co możemy zrobić, żeby się przed nimi zabezpieczyć” - mówi Eleanor Bimla Schwarz z University of Pittsburgh, główna autorka badań.
“Od lat wiemy, że karmienie piersią jest najzdrowsze dla dzieci, teraz dowiadujemy się również, jak ważne jest dla zdrowia karmiących mam” - dodaje autorka.
Wyniki najnowszych badań zespołu Schwarz wykazały, że kobiety po menopauzie, które karmiły wcześniej piersią przynajmniej przez miesiąc rzadziej chorowały na cukrzycę, miały niższe ciśnienie krwi i niższy poziom cholesterolu. Panie, które karmiły swoje dzieci przez ponad rok miały aż o 10 proc. niższe ryzyko zawału serca, udaru oraz chorób układu krążenia i serca niż kobiety, które nigdy nie karmiły piersią.
Jak podkreśla doktor Schwarz korzyści zdrowotne z karmienia piersią są bardzo długotrwałe - kobiety, które objęto badaniem, po raz ostatni karmiły swoje niemowlęta średnio 35 lat wcześniej.
“Im dłużej mama karmi piersią swoje dziecko, tym lepiej dla niej i dla dziecka” - podsumowuje autorka. “Nasza praca dostarcza kolejnego ważnego powodu, dla którego warto zachęcać młode mamy do karmienia piersią swoich niemowląt” - dodaje badaczka. KDO
.
Na blogu ukazały się inne posty związane z tym tematem:























